Books

Books

11 July 2016

Keburukan Media Sosial Dan Keruntuhan Rumahtangga Manusia Zaman Moden


Punca masalah keluarga zaman moden sekarang, apabila media sosial seperti Whatsapp, Messenger, WeChat dan sebagainya menjadi teman paling akrab melebihi pasangan masing-masing, dengan ruang masa diisi perkara-perkara lagho. Sehingga buruknya perbuatan chatting ini, perbualan berlainan jantina dibawa ke kamar tidur tidak kira waktu yang sepatutnya tempat privasi pasangan. Keburukan budaya ini juga akan terikut-ikut oleh anak-anak pasangan tersebut sehingga menjejaskan pelajaran mereka. Surah Ali Imran ayat 135 mengingatkan kita akan:
Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka - dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan Allah -, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedang mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya).
Cerita yang perlu dijadikan iktibar setiap pasangan bagi menjamin kesejahteraan rumahtangga ... Kisah seorang isteri diceraikan kerana terbaca Whatsapp suami


No comments: